معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از صدور مجور ۳۲ اقامتگاه بوم گردی در استان همدان خبر داد.

صدور مجور ۳۲ اقامتگاه بوم گردی / رشد ۸ برابری اقامت در خانه های بوم گردیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه احداث اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از مهمترین نمونه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است گفت : در راستای معرفی آیین‌های سنتی و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس،  تاکنون ۳۲ اقامتگاه بوم گردی  دراستان مجوز گرفته اند.

وی گفت: هم اکنون اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان همدان در روستای آق بلاغ، مانیزان، وهنان، ورکانه، امزاجرد و ملحمدره دایر شده است. 
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی را یکی از راه‌های توسعه گردشگری روستایی دانست و گفت: عرضه غذا و نوشیدنی‌های محلی، فراهم کردن فضایی برای اسکان مسافران و ایجاد مکانی برای فروش محصولات محلی و صنایع دستی تنها بخشی از خدماتی است که توسط این اقامتگاه‌ها ارائه می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی با بیان اینکه تاکنون ۳۲ اقامتگاه بوم گردی مجوز دریافت کرده اند گفت : راه اندازی کامل این اقامتگاه‌ها با ظرفیت اقامت ۶۳۱ نفر، برای ۱۳۵ نفر اشتغال دائم و مستقیم و برای۴۰۰ نفر هم غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، البته این ارقام جدای از شمار روستائیانی است که در تهیه اقلام مصرفی و مواد غذایی این اقامتگاه‌ها در طول سال مشارکت دارند.

صفری شکوه، کارشناس اقامتگاه‌های بوم گردی استان همدان  با بیان اینکه استقبال از این اقامتگاه‌ها رو به افزایش است، گفت: در نوروز ۹۷ تعداد ۳۵۴ نفر در این مکان‌ها اقامت داشتند در حالی که در نوروز ۹۸ علی رغم مشکلات پیش آمده در کشور در خصوص سیل و برف، این میزان با رشد ۸ برابری به ۲ هزارو ۸۱۹ نفر رسید که ۹ نفر توریست از ۴ کشور و بقیه ایرانی بودند. 

انتهای پیام/د.ا

رونق اقامتگاه های بوم گردی در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.